Nurkan takana pilkistää kevät

Viikon sää on ollut vaihteleva ja viime lauantain räntäsateen jälkeen lämpötila on ollut +10 asteen tuntumassa ja välillä aurinko on paistanut pilvettömältä taivaalta ja välillä ei. Tänään lämpötila kipusi jo +15 asteeseen ja huomiselle on luvattu peräti +19!! Luonto alkaa pikkuhiljaa säiden lämpenemisen myötä vihertämään ja sade, joka tuli vuoristossa räntänä ja täällä rannalla vesisateena, on vauhdittanut asiaa.



Joku puu kukkii, mutta ei ole vielä kirsikkapuu.
Edit: tämä on mantelipuu.

 
Päivisin punaliivisten eläkeläisten ryhmä on ollut siistimässä tätä pikkupuistikkoa ja ovat hankkineet paikalle kalusteita taukojaan varten. Nämähän tästä sitten häviävät työn valmistuttua.
Tästä yleisestä eläkeläisten työskentelystä löytyy lisää postauksessa Korean eläkejärjestelmä.


Karanteenin jälkeen olen palannut aikaisempiin ulkoilurutiineihini, joihin kuuluu muun muassa säätiedotusten tutkiminen ja sen jälkeen päätän päivän ohjelman mahdollisen auringonpaisteen mukaan. Jos aurinkoa ei ole luvassa koko päivänä, niin silloin reippailen ulkona kun siltä tuntuu muun kotona touhuilun lomassa. Puolisoni oli löytänyt uuden ulkoilureitin minun ollessani Suomessa ja olen käynyt tutustumassa siihenkin. Lenkin pituus on noin 6 km ja sieltä löytyy kivoja näköaloja ja vaihtelevia korkeuseroja.

Päivärutiinejani "sotkee" puolisoni sairastuminen koronaan ja hän on ollut tämän viikon kotikaranteenissa. Onneksi hänellä on ollut yhden kuumeisen päivän lisäksi lähinnä flunssainen ja väsynyt olo. Itse sairastin koronan Suomessa ja vaikuttaa siltä, että sain sairastamisesta immuniteetin ainakin hetkeksi, sillä minä olen pysynyt terveenä. Koska olen oireeton, ei minua ole määrätty karanteeniin, mutta olen käynyt kuitenkin ainoastaan ulkoilemassa ja vältellyt varmuuden vuoksi ihmiskontakteja.

"Uusi" ulkoilureitti tarjoilee näkymän Mukhon satamaan...
...ja junaradan ylityksen.

Toivottavasti sää pysyy lämpimänä ja kevät etenee ripeästi, sillä ensi viikolla Gangneungissa (sama paikka missä kävimme lauantaina museoissa) pitäisi olla "Kirsikankukkafestivaalit". Viime vuonna ne oli peruttu koronan takia, kuten kaikki muutkin tapahtumat, mutta ainakin vielä Gangneungin kaupungin sivuilla näkyy ilmoitus juhlasta. Lauantaina räntäsateen keskellä ei näkynyt merkkiäkään mahdollisesta kirsikkapuiden kukinnasta, mutta jo eilen täällä Donghaessa puissa näkyi pienen pieniä nuppuja. Lämpimän sään myötä luonto herää onneksi nopeasti ja toivottavasti näemme viikon päästä kirsikankukat täydessä loistossaan.


Rannan tupakkakaupan ovi oli jo kutsuvasti raollaan, vaikka ei nyt minua kutsunutkaan.


Ulkoillessa tulee vastaan kaikenlaista ja minä olen aina kamera valmiina 😅. Tällä kertaa jollain oli tarvetta hinausautolle aallonmurtajalta tulevassa mäessä. Meidän autolla tästä pääsee ylös helposti, vaikka minua pelkääjän paikalla aina vähän jännittääkin.

Tänään oli lämmintä +15 ja tarkeni jo istuskella rannalla - tosin takki päällä.

Kommentit