Aikaisia aamuheräämisiä


Puolisoni palasi alkuviikosta töihin koronan jälkeen ja minä olen onnistuneesti jaksanut herätä hänen kanssaan samaan aikaan klo 6 ja klo 7 jälkeen olen ollut jo rannalla ulkoilemassa. Olen ollut ylpeä itsestäni, kun olen päässyt liikkeelle niin aikaisin, mutta totuus on, että kun minä yritän kävellessäni karistaa unia silmistäni, ovat monet paikalliset ihmiset jo lopettelemassa ulkoiluaan. Lähes joka aamu siellä täällä on ihmisiä venyttelemässä tai jumppaamassa ja kuvitelma omasta reippaudesta vähän karisee. Myöhemmin päivällä olen lähtenyt ulos vielä uudestaan, mutta useimmiten lähinnä rannalle etsimään tuuletonta paikkaa, jossa voin kuunnella äänikirjaa ja tuijotella merta.

Kun saa itsensä ulos aikaisin, näkee luonnon värit aivan erilaisina kuin keskipäivän auringossa ja kyllähän raikas aamuilma piristää - aamulämpötilat ovat tällä viikolla vaihdelleet +5 - +15 välillä, mutta on tuullut kylmästi. On pakko tunnustaa, että ulkoa kotiin palattuani juon vielä toiset aamukahvit ja otan pienet aamupäiväunet 🙈. Suomessa töissä ollessani herään ihan normaalistikin klo 6:n aikaan ja olen pysynyt helposti hereillä koko päivän ihan iltaan asti, mutta Korean ilmasto on selvästi väsyttävämpää😄. Haaveena olisi ehtiä katsomaan kun aurinko nousee, mutta koska rannalla pitäisi olla jo klo 5:30, niin ei nyt mitenkään onnistu. Mikäli muistan oikein, niin kesällä valoisaa on jo klo 4 jälkeen, joten jaksan herätä auringonnousun aikaan todennäköisesti vasta lähempänä talvea. Viime marraskuun alussa kävin ihailemassa auringonnousua ja silloin se tapahtui vähän ennen klo 7. 




Tänään heräsimme harmaaseen aamuun ja sateen ropinaan - tosin tämä oli tiedossa jo illalla ja olin päättänyt vakaasti, että aamu-ulkoilua en välistä jätä, kun olen tämän moodin nyt löytänyt. Kun sitten aamulla vielä vähän unisena ja viluisena tähyilin ikkunasta apeaa säätä, niin mieli ehti jo muuttua, mutta aamukahvin juotuani ja kymmenen minuuttia puolisoni töihin lähdön jälkeen olin kuitenkin jo ulkona sateessa. Hiljaista oli ulkoilurintamalla, mutta en ollut kuitenkaan ihan yksin, sillä jonkun onkiporukan teltta oli eilisen jälkeen ilmestynyt rantaan.



Kommentit